چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارند؟2022-05-16

تبلیغات هدفمندTargeted Advertisingچیست؟ مزایای و نحوه اجرا معرفان

تبلیغات کلیکی، یکی از استراتژی‌های بازاریابی آنلاین است که شامل پرداخت هزینه به ازای هر کلیک روی تبلیغات برند در وب‌سایت‌های مختلف یا رنک اول نتایج گوگل می‌شود. به این روش می‌توانید ترافیک ورودی وب‌سایت خود را به سرعت و با هزینۀ نسبتاً کمی افزایش دهید. یکی از محبوب‌ترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وب‌سایت کسب‌وکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است.

در صورت استفاده از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا، در داخل متن، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع مطلب با اندازه و حجم کم را مانند تصویر زیر مشاهده خواهیم کرد. این روش تبلیغات اینترنتی هدفمند بویژه برای کسب و کارهای محلی مانند رستوران‌ها، سالن‌های آرایش و لباس‌فروشی‌ها مناسب است. مکان کاربران به راحتی از طریق آدرس IP یا GPS موبایل قابل دسترسی خواهد بود و به این ترتیب، تبلیغات مورد نظر بر اساس محل زندگی یا حضور کابر به او نمایش داده می‌شوند. فرض کنید تبلیغاتی را برای یک محصول آرایشی و بهداشتی تهیه و این تبلیغ را در یک روزنامه چاپ کرده‌اید. هرکسی که روزنامه را خریده باشد، تبلیغ شما را خواهد دید و این تبلیغ، بازدید مناسبی کسب خواهد کرد.

تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) در واقع شامل تبلیغاتی است که چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، براساس بخش‌بندی بازار مخاطبانی را با ویژگی‌های مهم هدف قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. اهداف اطلاع‌رسانی بیش از هر چیز بر معرفی محصولات یا خدمات جدید تمرکز دارد تا مخاطبان با ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها آشنا شوند. در این مسیر، انجام تحقیقات بازار و تدوین پیام تبلیغاتی دقیق، کمک می‌کند تا جذب مخاطب هدف با موفقیت بیشتری صورت گیرد. به‌عنوان مثال، شرکتی که محصول جدیدی را در حوزهٔ تکنولوژی عرضه می‌کند، ابتدا با بررسی نیازها و علایق مشتریان بالقوه، محتوایی تولید می‌کند که مزایای خاص آن محصول را توضیح دهد.

یعنی ممکن است حتی با یک بار بازدید از صفحه‌ای در یک وبسایت برای مدتی طولانی تبلیغات یک محصول خاص را مشاهده کنید. برای مثال، ممکن است مدت‌ها بعد از خرید تلفن همراه باز هم تبلیغات مربوط به گوشی‌های موبایل را دریافت کنید. علاوه بر این، تبلیغ‌ کنندگان غیر از کوکی‌ها از روش‌های دیگری هم می‌توانند درباره شما اطلاعات لازم را به دست ‌آورند. یکی دیگر از نیاز‌های کسب و کار که در گرو استفاده صحیح از تبلیغ شکل می‌گیرد، برندسازی است. تبلیغات هدفمند ضمن معرفی کسب و کار و برند شما، شخصیت و هویت قدرتمند از آن نشان می دهد. به این ترتیب می‌توان تبلیغات اصولی را لازمه تاثیرگذار بودن بازاریابی دانست.

Contact Us
https://appreview.ir/
Email: info@appreview.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

در این مقاله، نحوهٔ بهره‌گیری از این استراتژی بازاریابی قدرتمند را همراه با هر آن‌چه که لازم است بدانید تا کسب‌وکارتان را رشد دهید، برای شما شرح خواهیم داد. تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامه‌های موبایلی اندروید بازار) است. اگر قصد دارید این مدل تبلیغات را برای کسب و کار، سایت و یا اپلیکیشن و حتی بازی‌تان به کار بگیرید، حتما نکات و راهکارهای زیر را در نظر بگیرید. با اینکه ارزشش رو نداره که تمام بودجه تبلیغاتی خودتون رو با پر کردن اینترنت با تلاش های بازاریابی جدیدتون صرف کنین، اما خوبه که چندین پلتفرم تبلیغاتی رو امتحان کنین تا ببینین هر کدوم چه نتیجه ای داره.

کانال یا مسیر بازاریابی برای Targeted Marketing، مطابق با نیازهای شما، کسب‌وکارتان و مخاطبان هدف، انتخاب می‌شود. انتخاب یک کانال بازاریابی مناسب، به شما کمک می‌کند که به بهترین شکل، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. فرض کنید که می‌خواهید برای کمپین تخفیفات ویژهٔ روز مرد، برای کسب‌وکارتان، یک فروشگاه لباس برند وارداتی مردانه، کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنید. در این شرایط، ابتدا لازم است که کانال بازاریابی مد نظرتان را انتخاب نمایید؛ برای مثال، بازاریابی پیامکی.

با کلیک بر روی یک تبلیغ، یک کوکی به رایانه کاربر اضافه می شود و به شما امکان می دهد نرخ فروش و تبدیل را دنبال کنید. تبلیغات هدفمند مرتبط و شخصی سازی شده اند تا از سایر تبلیغاتی که فرد در طول روز می بیند متمایز باشد. تبلیغات هدفمند یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطبان جدید، تقویت وفاداری مشتریان فعلی، افزایش فروش و افزایش آگاهی از برند هستند. با استفاده از تکنیک‌های بخش‌بندی بازار و انتخاب روش‌های تبلیغاتی مناسب، می‌توانید بهترین نتایج را از اجرای یک کمپین تبلیغاتی داشته باشید. در دنیای پر رقابت و پر از تبلیغ امروزی، تبلیغات هدفمند یک ضرورت برای موفقیت برند‌ها محسوب می‌شود.

نکته مثبت در مورد این روش تبلیغاتی اینه که فقط وقتی هزینه رو پرداخت می کنین که مخاطب روی تبلیغ کلیک کرده باشه. این روش همچنین برای برندهایی که یک محصول وابسته به مکان جغرافیایی رو می فروشن یا برای تبلیغ کنندگانی که رویدادی رو در یک مکان خاص بازاریابی می کنن، خیلی مفید هستش. بنابراین، وقتی که یک مصرف کننده آگهی مرتبط با خودش رو در سایت یا پلتفرمی که به طور مرتب از اون بازدید یا استفاده می کنه رو می بینه، به چیزی که کسب و کار ارائه میده، علاقه بیشتری پیدا می کنه. در این مقاله ابتدا می‌خواهیم بدانیم تبلیغات هدفمند چیست و سپس به انواع آن و مزایایی که دارد به طور مفصل بپردازیم. ۹- در زمان انتشار کمپین تبلیغاتی بیشترین تعامل را با مخاطبان خود برقرار کنید. ۲- یک مزیت رقابتی برای موضوع تبلیغات خود که شامل محصولات یا خدمات می شود در نظر بگیرید و محتوای تبلیغات را بر پایه مزیت ویژه تولید کنید.

هر چقدر نرخ تبدیل شما بهتر باشه، کمپین های تبلیغاتی شما موفق تر عمل می کنه. با تبلیغات هدفمند، می تونین نرخ تبدیل خودتون رو با دسترسی به افراد مناسب با پیام مناسب بهبود ببخشین. هدف گذاری مجدد در مورد جلب مجدد علاقه مصرف کننده ای است که از سایت شما برای مرور بازدید کرده است اما بدون خرید، برگه را بسته است. می توانید این کار را از طریق ایمیل یا تبلیغات رسانه های اجتماعی انجام دهید. برای مثال، اگر اخیراً به وب‌سایتی که لوازم آشپزخانه می‌فروشد نگاه کرده‌اید، اما بدون خرید آن را ترک کرده‌اید، ممکن است تبلیغاتی در مورد همان لوازم در فید رسانه‌های اجتماعی خود دریافت کنید.

با اتوماسیون و سایر تکنیک‌ها و امکانات بازاریابی آنلاین، می‌توانید بدون محدودیت زمانی و به صورت 24/7 با مخاطبان خود در ارتباط باشید. بنابراین، هر زمانی که مخاطبی قصد خرید یا استفاده از خدمات کسب‌وکار شما را داشته باشد، در دسترس او خواهید بود و با پاسخگویی به سوالات و امکان ثبت سفارش، هیچ مشتری‌ای را از دست نخواهید داد. تفاوتی ندارد که مخاطبانی که به برند، محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند، کجا باشند. بازاریابی اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که به همۀ مخاطبان علاقه‌مند دسترسی داشته باشید و بازاریابی هدفمند را اجرا کنید. جهت بازاریابی دیجیتال، تبلیغات محیطی، برگزاری رویداد تبلیغاتی و کمپین تبلیغاتی، برندینگ و طراحی لوگو و هویت بصری می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

هنگامی که کسب‌وکارها تصویر روشنی از مقصد نداشته باشند، حتی بهترین برنامه‌ریزی تبلیغات نیز نمی‌تواند آن‌ها را به نتایج مطلوب برساند. همچنین، نبود بودجه کافی و ساختار منسجم در تیم تبلیغات یا بازاریابی، مانع اجرای مؤثر کمپین تبلیغاتی و رسیدن به بازگشت سرمایه (ROI) مناسب می‌شود. ارسال پیامک تبلیغاتی از پنل پیام کوتاه یک روش تبلیغات است که قابلیت اجرا از طریق ارسال پیامک انبوه و هدفمند را دارد.

مثلا اگر کار شما تعمیر لباسشویی است می‌توانید تبلیغات‌تان را در صفحاتی از وبسایت‌های مختلف نمایش دهید که در عنوان صفحه کلمه لباسشویی استفاده شده باشد. احتمالا تا الان به این موضوع برخورد کرده‌اید که وقتی در یوتیوب یک ویدیو مثلا مربوط به آشپزی می‌بینید تبلیغی که اول ویدیو و یا وسط آن نمایش داده می‌شود مربوط به آشپزی است. خیر ، پنل پیامکی پیام رسان ریسپانسیو و تحت وب است و نیاز به نصب برنامه خاصی ندارد .

ارسال پیامک از پترن OTP

    {
  • دپارتمان‌های مختلف کانون ایران نوین با بهره‌مندی از دانش روز مارکتینگ و ابزارهای روز دنیا مثل هوش مصنوعی، بالاترین کیفیت را به مشتریان محترم ارائه می‌کند.
  • |}
  • این اقدام به حفظ بازار هدف کمک کرده و در بسیاری از موارد، بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود می‌بخشد.
  • با حجم عظیمی از پیام‌های تبلیغاتی که هر روزه مخاطبان با آن مواجه می‌شوند، تنها راه رسیدن به موفقیت، هدفمندسازی تبلیغات است.
  • پس از چندی متوجه می‌شوید که تبلیغات شما با بازدید خوبی مواجه شده‌است اما از میزان تماس یا فروش خود راضی نیستید.
  • {
  • ارائه اطلاعات محصول می‌تواند به مشتریان در مورد تصمیم‌گیری برای خرید کمک کند.
  • |}{
  • کسب‌وکارهایی که برای اولین بار، به سراغ Targeted Marketing رفتند، تبلیغات خود را برای گروهی از افراد که مجلاتی با موضوع مد نظرشان را تهیه می‌کردند، شخصی‌سازی نمودند.
  • |}

برای تبلیغات هدفمند در اینستاگرام لازم است پیج‌ها و اینفلوئنسرهایی را که دربرگیرندۀ مشتریان بالقوۀ شما هستند شناسایی کنید. سپس آن‌ها را با توجه به حوزۀ کاری، سبک و ژانر محتوا، شهر محل زندگی و… دسته‌بندی کنید. برای یافتن نمونه‌هایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، می‌توانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید.

امروزه مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر به دنبال پیام ها، محصولات و خدمات شخصی سازی شده مرتبط با خواسته ها و نیازهای خودشون هستن. برای خیلی از بازاریابان دیجیتال و برندهای صنعت تجارت الکترونیک، این نوع تبلیغات ابزاری ضروری برای ارائه محتوای شخصی سازی شده هستش که کاربران با اون درگیر بشن. در این مقاله قصد داریم در مورد ماهیت تبلیغات هدفمند، انواع اون، نحوه عملکرد و بهروش هایی که در این خصوص وجود داره توضیح بدیم. فرض کنید فردی به فروشگاه اینترنتی X جهت خرید لوازم ورزشی مراجعه کرده و سبد خرید خود را تا انتها پیش نبرده است یا صرفا از محصولات دیدن کرده است. تبلیغات ریتارگتینگ در سایت‌های دیگری که کاربر به آن‌ها مراجعه می‌کند اجرا می‌شود، بدین صورت که در حاشیه آن سایت‌ها محصولات سایت X تبلیغ می‌شود.

نکته مهم بعدی که کسب و کار شما را به استفاده از تبلیغ نیازمند می‌کند، رقابت با سایرین است. شما برای این که بتوانید در میان رقبای بسیار به حیات خود ادامه دهید نیازمند تبلیغ هدفمند خواهید بود. در واقع تبلیغات در این بخش به شما کمک می‌کند تا شناخته شوید و از سایرین متمایز باشید. استفاده از تبلیغات خلاقانه یکی از راه های ایجاد تمایز بین رقبای بازار است. خلاقیت در تبلیغات موجب می شود برند، محصولات یا خدمات شما برای مدت بیشتری در ذهن مخاطب ماندگار باشد.

دنیای تبلیغات و برندینگ همواره در حال تغییر است؛ به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارها برای حضور موثر و مداوم در این فضا، موظف هستند سوار بر موج جدیدترین ترندهای تبلیغاتی شوند. با این اوصاف اگر می‌خواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه می‌کنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید. داستان‌گویی در تبلیغات، فراتر از معرفی یک محصول یا خدمات است؛ این هنر، تصویری بزرگ‌تر و انسانی‌تر از برند خلق می‌کند. زمانی که داستانی با قلب و ذهن مخاطب هم‌خوان شود، انگیزه او برای اقدام به انجام کاری چند برابر می‌شود. امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند؛ رقمی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۴۲۷ درصد رشد داشته؛ عددی که واقعا حیرت‌انگیز است!

تعداد کلیک‌ها، تعداد دفعاتی است که مخاطبان بر روی تبلیغات یک کسب‌وکار کلیک می‌کنند. در مجموع، تبلیغات مبتنی بر زمان می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها باشد. در مجموع، تبلیغات مبتنی بر جمعیت می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها باشد.

برخی شرکت‌ها با اجرای روش‌های تبلیغات متنوع—مانند ارسال ایمیل‌های هدفمند یا اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی—نرخ تعامل را تا ۳۵ درصد افزایش داده‌اند. این اقدام به حفظ بازار هدف کمک کرده و در بسیاری از موارد، بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود می‌بخشد. پنل پیامکی پیام رسان، برای کسب و کار خرد و کلانی که قصد دارد تا با ارسال پیامک، بودجه تبلیغات را به گونه ای مدیریت کند که بصورت مستمر ، موثر و هدفمند تبلیغات داشته باشد مناسب است. ردیابی و اندازه گیری موفقیت کمپین های تبلیغاتی شما بخش مهمی از تصمیم گیری آگاهانه در مورد استراتژی تبلیغاتی شماست. با تبلیغات هدفمند، می تونین معیارهای کلیدی مثل بازدیدها، کلیک ها، تبدیل ها و بازگشت سرمایه رو ردیابی و اندازه گیری کنین.

یا مثلا تبلیغات‌تان را به کسانی نمایش دهید که در دو هفته اخیر هشتگ‌های مربوط به کسب و کار شما را جستجو کرده‌اند. مثلا اگر اپلیکیشنی برای فروش کفش دارید می‌توانید کاربرانی را انتخاب کنید که کفش و یا هشتگ‌های مرتبط به آن را سرچ کرده‌اند. گاهی اوقات، یک کسب‌وکار نیاز دارد نگرش‌ها و ادراکات مخاطبان را به‌صورت بنیادین تغییر دهد. این کار معمولاً از طریق محتوای داستان‌محور، تکیه بر نظرات مشتریان رضایتمند و نمایش دستاوردهای برند صورت می‌گیرد. برای نمونه، یک شرکت غذایی با سابقه مشکل در کیفیت محصول، با بهبود فرمولاسیون و اجرای یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه، طی شش ماه ۳۰ درصد از نگاه منفی مخاطبان کاست.

ابزارهای مؤثر در بازاریابی هدفمند

در صورتی که سؤالی در این باره دارید، از طریق بخش نظرات این مطلب، با ما در ارتباط باشید. در این مثال، اگر بخواهید برای تمام افرادی که در منطقهٔ مورد نظرتان قرار دارند، پیامک تبلیغاتی بفرستید، نیازمند بودجهٔ کلانی بر اساس هزینهٔ اس ام اس انبوه و قیمت پنل اس ام اس هستید. یکی از مهم‌ترین موانع در تعیین اهداف تبلیغاتی، عدم شفافیت و هم‌راستا نبودن آن با اهداف بازاریابی کلی سازمان است.

تبلیغات هدفمند، نوعی از تبلیغات است که در آن تبلیغات به مخاطبانی خاص نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات می‌تواند برای کسب‌وکارهای مختلف، از جمله کسب‌وکارهای B2C و B2B، بسیار مفید باشد. تبلیغات مبتنی بر علایق، نوعی از تبلیغات هدفمند است که در آن تبلیغات به مخاطبانی که علاقه خاصی دارند، نمایش داده می‌شوند. تبلیغات مبتنی بر رفتار، نوعی از تبلیغات هدفمند است که در آن تبلیغات به مخاطبانی که رفتار خاصی را انجام داده‌اند، نمایش داده می‌شوند. بخش‌بندی بازار و مخاطبان نقش بسیار مهمی در تبلیغات هدفمند دارد و کمک می‌کند به‌درستی از منابع استفاده کنید و برای آن‌ها محتوای مرتبط بفرستید. به طور کلی می‌توان تمام استراتژی‌ها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست.

با استفاده از این ابزارها، می‌توانید تبلیغات خود را به مخاطبان خاصی نشان دهید که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند. اگر مخاطبان خود را به درستی طبقه بندی نکرده باشید و تبلیغات در جمعیتی نمایش داده شود که احتمال خرید کالا یا خدمات وجود ندارد، کمپین تبلیغاتی شما به هدر خواهد رفت. پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات حساب کاربری تان در پیام رسان، پنل شما بصورت 100%فعال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین یک خط اختصاصی رایگان به نام خودتان نیز برای شما ایجاد خواهد شد و به آن دسترسی دارید.

اگر تبلیغات دیده می شن و مخاطب روی اونها کلیک می کنه، پس همه چیز طبق برنامه پیش میره، درسته؟ اما جواب این سوال همیشه بله نیست! برای اینکه مطمئن بشین تلاش های تبلیغاتی هدفمند شما کارآمد هستن، باید معیارهای کلیدی عملکرد رو تعیین کنین و به صورت منظم برای اطمینان از اینکه تبلیغات مطابق انتظارات هستن، این معیارها رو اندازه گیری کنین. نظرسنجی های مشتریان همچنین می تونه داده های ارزشمندی در مورد اثربخشی تلاش های بازاریابی شما ارائه بده. از نتایج گزارش گیری و پیگیری خودتون برای بهبود مستمر کمپین ها و استراتژی های خودتون استفاده کنین. در مرحله بعد، در نظر بگیرین که کدوم بخش از مخاطبان رو قراره برای کمپین اصلی خودتون هدف قرار بدین.

با استفاده از تبلیغات هدفمند، می تونین به این هدف برسین و در نهایت به رشد کسب و کار خودتون کمک کنین. با ردیابی این معیارها می تونین از نحوه عملکرد تبلیغات خودتون تصویر واضح تری دریافت کنین و در صورت نیاز تنظیمات لازم رو انجام بدین. علاوه بر این، تبلیغات هدفمند به شما اجازه میده داده های ارزشمندی مثل علایق، رفتارها و عادات خرید رو در مورد مخاطبان هدفتون جمع آوری کنین. این داده ها می تونن استراتژی تبلیغات شما رو جامع تر کنن و اینطوری مطمئن بشین که با پیام مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا می کنین. به طور کلی، هدف گیری بهتر دموگرافی و علایق خاص به شما کمک می کنه تا پیام تبلیغاتی خودتون رو در برابر افراد مناسبی قرار بدین که مطمئن هستین با اونها همخوانی داره. با استفاده از تبلیغات هدفمند می تونین به این هدف برسین و در نهایت به رشد کسب و کار خودتون کمک کنین.

{

نمونه‌هایی از اهداف تبلیغاتی موفق

|}

تفاوتی که بین پرسونای خواننده و خریدار وجود دارد این است که پرسونای خواننده به طور کلی بر چالش‌های پیش روی پرسونای شما تمرکز دارد. آقای حسن رفیعی ، به مناسبت روز کارگر تا اسفندماه فرصت دارین از تخفیف ویژه استفاده کنین. نوعی محتوا رو در نظر بگیرین که مخاطبان شما دوست دارن ببینن و اونها رو در جایی منتشر کنین که مخاطبانتون دوست دارن بیشتر وقت خودشون رو اونجا سپری کنن. دو کمپین جداگانه را به طور همزمان اجرا کنید و برای هر کدام متغیرهای کمی متفاوت انتخاب کنید. فقط یک ویژگی را در هر زمان تغییر دهید، مانند سن یا مکان، تا ببینید کدام تبلیغ بهترین عملکرد را دارد. ۳- تبلیغات خود را در قالب یک کمپین با زمانبندی و برنامه ریزی مشخص پیاده سازی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میکنیم مطلب تبلیغات محلی چیست؟ + بهترین استراتژی‌ها برای شروع از بلاگ صباویژن را ازدست ندهید. شما می‌توانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار داده‌ایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغات‌تان شوید. همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضرب‌المثل‌ها و بازی با کلمات بپردازید تا آن‌ها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. برای بهینه‌سازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژه‌های ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگی‌های محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. با استفاده از تکنیک‌های افزایش CTR، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، شاهد رشد کسب‌وکارتان باشید. تبلیغات حرفه‌ای، تخصصی است که به دانش گسترده‌ای نیاز دارد؛ همچنین برای طراحی و اجرای اصولی آن به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز است.

از آنجا، می توانید تبلیغات خود را در سراسر اینترنت قرار دهید که با رفتار مصرف کنندگان شما همسو باشد. نکته دیگری که به شما در رسیدن به اهداف تبلیغات یاری می‌رساند، ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب است. توصیه می‌شود متناسب با نیازها و علایق مخاطبان هدف خود محتوایی مرتبط تولید نموده و از تصاویر و ویدیوها برای جلب توجه بیشتر افراد بهره ببرید.

طبق آمار مؤسسهٔ Nielsen، کسب‌وکارهایی که از ابتدا اهداف روشنی برای جذب مخاطب هدف و افزایش آگاهی از برند تعیین می‌کنند، تا ۲۵ درصد اثرگذاری تبلیغات بالاتری را تجربه می‌کنند. دیجی‌کالا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران، هر ساله کمپین‌های متنوعی را برای افزایش فروش و جذب مخاطب هدف برگزار می‌کند. در یکی از موفق‌ترین کمپین‌های پایان سال، هدف اصلی، ایجاد افزایش آگاهی از برند نزد مشتریانی بود که هنوز تجربه خرید آنلاین نداشتند.

همچنین سایر روش‌ها همچون رپورتاژ آگهی نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار مناسبی برای دریافت اطلاعات و علاقه‌مندی‌های مخاطب به شمار می‌آید. به کمک این ابزار به آمارهای سایت دسترسی خواهید داشت و این آمارها هریک به دسته‌های مختلفی همچون سن، جنسیت و محل زندگی تقسیم شده‌اند. تمامی این داده‌ها به شکل مناسبی برچسب‌گذاری شده‌اند و به کمک نمودارهای رنگی می‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. برای مثال، یک شرکت تولیدکنندهٔ محصولات آرایشی و بهداشتی لوکس، در این موقعیت، تصمیم گرفت که تنها در مجلاتی که زنان آن را بیشتر از مردان تهیه می‌کردند، تبلیغات هدفمند داشته باشد.

مشکلی که در این نوع از تبلیغات وجود دارد این است که بسیاری از خوانندگان روزنامه، علاقه‌ای به تبلیغات شما نخواهند داشت و خریدی صورت نمی‌گیرد. مشابه این مورد در تبلیغات اینترنتی نیز صدق می‌کند و در نتیجه برای رفع این مشکل باید از تبلیغات هدفمند اینترنتی کمک گرفت. با آشنایی با روش تبلیغات اینترنتی این امکان وجود دارد که به شکل مناسبی مخاطب هدف را شناسایی کنید و تبلیغات را برای او نمایش دهید. تفاوت اصلی این دو روش مارکتینگ در جامعۀ هدفی که قصد فروش محصولات به آن را دارند، خلاصه می‌شود.

برای یک تبلیغ هدفمند باید دسته‌بندی درستی از مخاطبان در نظر گرفته شود و این‌ کار فقط به هدف تبلیغ شما بستگی دارد. در فرآیند «هدف‌گیری مجدد» (Retargeting)، کالاها و خدماتی به کاربران پیشنهاد می‌شود که پیش‌تر، این کالاها و خدمات را مشاهده کرده باشند. این مورد بویژه زمانی کاربرد دارد که مشتری «صفحه فرود» (Call to Action) محصولات شما را دیده اما خریدی انجام نداده باشد. به کمک این روش از تبلیغات هدفمند اینترنتی می‌توانید دوباره کالاها و خدمات را به او نشان دهید تا با ترغیب شما، این کالاها را خریداری کند. برای این‌که درک بهتری از تبلیغات هدفمند اینترنتی داشته باشید، در ادامه مطلب مواردی را مطرح می‌کنیم تا اهمیت این موضوع روشن شود.

دیجی کالا به منظور پیگیری بازدیدتان در دستگاه شما فایلی به نام کوکی ایجاد می‌کند. بعدا زمانی که در حال خواندن یک مقاله برای مثال در زومیت هستید تبلیغات خودکار با خواندن این کوکی برای موارد مرتبط با بازدید شما از دیجی کالا تبلیغات ایجاد می‌کنند. خوبی تبلیغات هدفمند این است که به شما واقعا تبلیغات محصولات مورد نیازتان را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، می‌توانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمع‌آوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژه‌ای را ارائه دهید. این کار نه تنها نرخ بازگشت مشتریان را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود مشتریان احساس ارزشمندی بیشتری داشته باشند و به برند شما وفادار بمانند. چونکه اینترنت نه تنها شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان، بلکه به قلب مخاطبان هدفتان متصل می‌کند. همچنین، گستره‌ای بی‌نظیر از روش‌ها و کانال‌های تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. تبلیغات پستی، مانند ارسال کارت‌پستال‌ها، بروشورها و کاتالوگ‌ها، روشی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است.

پلتفرم های تبلیغاتی کوئری های جستجو و عادت های کاربران رو تجزیه و تحلیل می کنن و از این داده ها برای نمایش تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کنن. کوکی ها فایل های کوچکی هستن که اطلاعات مربوط به اقدامات یا خریدهای کاربر رو ذخیره می کنن و اونها را به CRM یا سرویس های ثالث انتقال میدن. در ادامه به چند مورد از روش های محبوب که برای تبلیغات هدفمند استفاده می شه اشاره کردیم. در مثال ذکر شده اگر عبارت "سفارش طراحی سایت" را مورد هدف قرار دهید کاربران راحت‌تربه شما دست پیدا می‌کنند. مثلا کلمه "سایت" دارای مفهومی کلی است و اجرای تبلیغات روی آن، آورده‌ی چندانی برای شما نخواهد داشت و ممکن است بودجه شما را هدر دهد. اما اگر تبلیغات متنی خود را مشخص‌تر کنید به گونه‌ای که هدف خاصی را بیان کنند، تبلیغات شما به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود.

{تعمیرات لپ تاپ|لپ تاپ} https://appreview.ir/
لینک منبع