همگام بررسی کلمات کلیدی

بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل؛ 12 ابزار حرفه ای و رایگان

اگر رتبه بندی صفحه دو زیادی دارید، کلمات کلیدی که بالاترین «business potential» را دارند در اولویت بگذارید. با اعمال چک لیست سئوی خود در این پست یا به روز رسانی و انتشار مجدد محتوا، احتمالاً می‌توانیم به صفحه اول این کلمه کلیدی برویم و ترافیک بیشتری دریافت کنیم. Ahrefs Webmaster Tools تمام کلمات کلیدی را که در حال حاضر در 100 مورد اول رتبه بندی هستند را نشان می‌دهد. برای انجام این کار فقط کافی است به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک در Site Explorer بروید. دستور use strict برای اولین بار در نسخه ECMAScript 5  یا همان ES5 معرفی شد.

ابزار سرپ روبوت با دقت بیشتری به مانیتورینگ کلمات کلیدی سایت میپردازد و میتوان روی رتبه های اعلام شده توسط این سایت و ابزار، بیشتر حساب کرد. در این ابزار هم میتوانید کلمات کلیدی خود را به صورت لیستی وارد کرده و مجبور نیستید آنها را به صورت تکی بررسی کنید. یعنی اینکه میتوانید لیستی از چند کلمه کلیدی خود را داخل فیلد مربوطه در این ابزار وارد کرده و پس از آن رتبه های هر کدام را به صورت جداگانه مشاهده کنید. قابلیت جالب دیگری که این سایت در اختیار شما قرار میدهد این است که میتوانید آدرس سایت مورد نظر خود را به آن بدهید تا خود ابزار رتبه چند کلمه کلیدی سایت در صفحات اول گوگل را به شما نمایش دهد. و به همین دلیل، می‌تواند ایده‌هایی برای کلمات کلیدی ارائه دهد که ابزارهای دیگر اغلب از دست می‌دهند.

با این دانش می توانید برنامه ای برای اصلاح و ارتقای استراتژی خود داشته باشید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین عناصر در موفقیت کسب و کار آنلاین شماست. با دنبال کردن این راهنما و استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مناسب، شما می‌توانید بهبود قابل توجهی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان در گوگل و سایر موتورهای جست و جو داشته باشید. درک هدف کاربر از جستجوی کلمات کلیدی به معنای فهم نیازها و انتظارات دقیق کاربران در هنگام انجام جستجو آن کلمه کلیدی می‌باشد. وقتی کاربران عبارات یا کلمات خاصی را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند، آنها در واقعیت به دنبال یافتن اطلاعات مشخصی هستند، سوالاتی دارند یا به دنبال محتوای خاصی می‌گردند.

صبح خود را با خلاصه‌ای از روز پیش‌رو شروع کنید، مانند بررسی آخرین Energy Score و یادآوری یک برنامه شلوغ. اگرچه ممکن است در ابتدا فعال‌سازی strict mode باعث ایجاد برخی خطاها شود، اما با رفع این خطاها، کد شما به مراتب بهتر و قابل اعتماد‌تر خواهد شد. بنابراین، توصیه می‌شود که در پروژه‌های جدید خود حتماً از use strict استفاده کنید و کدهای قدیمی خود را نیز به تدریج به این حالت منتقل کنید. در حالی که CTR نشان می‌دهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چند تا از این کلیک‌ها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید.

این قسمت را حتما دیده‌اید، وقتی که عبارتی در گوگل سرچ کرده‌اید این موارد را در پایین صفحه پیشنهاد می‌دهد. همان‌گونه که در راهنمای روش‌های پیدا کردن کلمات لانگ تیل گفتیم این قسمت هم ایده‌های محتوایی جدید و هم کلمات لانگ تیل خوبی را به ما می‌دهد. حالا که لیستی از کلمات کلیدی را بدست آوردید می خواهید معیارهای مربوط به آنها را نیز مشخص کنید. تنها کافی است کلمات کلیدی مد نظر را وارد کنید و دکمه شروع را بزنید و آن گاه به بخش پیش بینی ها دسترسی پیدا خواهید کرد. شما برای اینکه بتوانید از ابزار فوق العاده Google Keyword Planner استفاده کنید باید یک حساب کاربری در سایت تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز داشته باشید. اگر از قبل حساب ندارید، می توانید در عرض چند دقیقه یک حساب کاربری ایجاد کنید.

استفاده از هرکدام از این ابزارها به شما امکان رقابت برای تقویت سئو و تمرکز کردن روی موضوعات مد نظر شما را در پی خواهد داشت. اگر سایتی دارید که مدتی هست که فعالیت دارد و در کلمات مختلف ایمپرشن می‌گیرد، این بهترین و مفیدترین ابزار هست، چون که اطلاعات دقیق و واقعی را دارید. این راهنما شما را با دانش و استراتژی های مورد نیاز طراحی سایت فروشگاهی استثنایی مجهز می کند. برای کشف قدرت طراحی در فروش آنلاین و ایجاد یک برند دیجیتال موفق آماده شوید. بنابراین ارزش آن را دارد که ایده‌های کلیدی امیدوارکننده را به SERP Checker اضافه کنید تا بهتر درک کنید که با رتبه‌بندی چقدر ترافیک می‌توانید دریافت کنید.

چیزی که سئو سیگنال را با سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی متفاوت می‌کند بخش آنالیز سایت است. با وارد کردن آدرس یک سایت یا صفحه در اینترنت می‌توانیم لیستی از عبارات کلیدی هدف مرتبط با آن را دریافت کنیم. نکته جالب این است که با بررسی یک سایت شما علاوه بر لیست کلمات، آدرس صفحه مرتبط و رتبه آن در نتایج جستجو را هم مشاهده می‌کنیم. تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از ابزارها بخش مهمی از سئو سایت محسوب می‌شود ولی پیش از هرچیز با هدف شناخت پتانسیل‌های کسب و کار و درک رفتار کاربر در یک حوزه مشخص انجام می‌شود. خروجی نهایی به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از نیاز بازار و جایگاه محصولی که قصد داریم ارائه کنیم به دست آوریم.

در بخش Discover new keywords می‌توانیم به جای لیست کلمات آدرس یک صفحه یا دامنه را به گوگل اعلام کنیم و عبارات پیشنهادی متناسب با محتوا و ماهیت آن را مشاهده کنیم. اگر آدرس سایت یکی از رقبا را در باکس جستجو وارد کنیم به نوعی لیست کلمات کلیدی مرتبط و اهداف اصلی آن سایت را دریافت خواهیم کرد. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود. کلمات کلیدی باید طبیعی، مرتبط و با چگالی مناسب توزیع شوند تا هم تجربه کاربری بهتری ایجاد شود و هم رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید.

در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازیم. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. همان‌طور که گفتیم، کسی که کلمه «لپ‌تاپ» را جستجو می‌کند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپ‌تاپ‌ها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپ‌تاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو می‌کند، کاملاً هدف مشخصی دارد. یکی امتیاز CTR ارگانیک است که درصد کلیک‌هایی را برای آن کلمه کلیدی به شما می‌گوید که به جای تبلیغات پولی به نتایج ارگانیک می‌رود. کار کردن با آن خسته کننده است، و حتی ثبت نام مشکل است، زیرا باید یک حساب Google Ads ایجاد کنید و اولین کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید قبل از اینکه بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

من همچنین بسیار دوست دارم که Mangools داده های Trend را برای هر کلمه کلیدی به شما می گوید، بنابراین می توانید ببینید که حجم جستجو در طول زمان چگونه تغییر کرده است. مرحله چهارم، یک مرحله خلاقانه است که ممکن است قبلا هنگام انجام کیورد ریسرچ به آن فکر کرده باشید. اگر تا حالا این کار را انجام نداده‌اید، باید به شما بگوییم که این کار، روشی عالی برای پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر است. اگر کار شما در حوزه‌ی پوشاک است، با جست و جوی عبارت های کلی نظیر "خرید لباس مردانه" یا "خرید اکسسوری مردانه" نتایج جست و جو ها را نگاه کنید و از آنها در جهت بهبود خودتان، الگو بگیرید. اگر خریدار به دنبال اطلاعات باشد و شما در عوض سعی کنید محصولی را به او بفروشید، ممکن است یک کلیک دریافت کنید، اما آنها به سرعت جهش خواهند کرد، که به رتبه شما آسیب می رساند.

ابزارهای اتوماسیون بازاریابینحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابیاتوماسیون بازاریابی چیست؟چگونه بفهمم که به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم؟و.. اگر دسترسی به کیورد پلنر برای شما دشوار است استفاده از ابزار Keyword Tool بهترین گزینه خواهد بود. برای این کار از ابزارهای حرفه‌ای شامل KWfinder و Screaming Frog بهره می‌گیریم. همچنین با استفاده از ابزار قدرتمند Screaming Frog ساختار درختی صفحات و ارتباط معنایی بخش‌های مختلف سایت را ترسیم کرده و متناسب با ماهیت هر بخش برای هدف‌گذاری و بهینه‌سازی تصمیم‌گیری می‌کنیم. با فناوری Knox Matrix Trust Chain، امنیت را در دستگاه‌های متصل به Galaxy بهبود بخشیده‌ایم.

با چنین اطلاعاتی می‌توانید نقاط دیده نشده در استراتژی خود را شناسایی کرده و متناسب با آن برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید. در بخش کلمات کلیدی با وارد کردن یک عبارت، لیستی از کلمات مرتبط با آن به همراه تخمینی از جستجوی ماهانه دریافت می‌کنیم. در این بخش حداکثر 2000 کلمه به ما پیشنهاد می‌شود که در کنار میزان جستجو لیستی از سایت‌های دارای رتبه را هم به ما اعلام می‌کند. ابزار KWFinder یکی از ابزارهای سایت Magnools است که هدف اصلی آن کمک به تحقیق کلمات کلیدی و شناسایی ایده‌های جدید است. ابزار کیورد پلنر با هدف تبلیغات در گوگل ساخته شده و کار با آن برای همه ساده نیست ولی Keyword Tool با هدف سئو و تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده در نتیجه رابط کاربری بهتری برای متخصصین سئو دارد. از طرفی با اینکه رایگان نیست خرید اکانت آن چه به صورت دلاری و چه از طریق اکانت‌های اشتراکی راحت‌تر از کیورد پلنر است.

شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما می‌گردند و همان‌ها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود. شناخت مخاطبان هدف یکی از اصلی‌ترین مراحل انتخاب کلمات کلیدی برای سئو است. شما باید ابتدا بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند و چگونه می‌توانید نیازهای آن‌ها را برآورده کنید. برای این کار می‌توانید از نظرسنجی‌ها، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آنالیتیکس استفاده کنید. هرچه بیشتر به درک عمیق‌تری از مخاطبان خود برسید، انتخاب کلمات کلیدی موثرتر و هدفمندتر خواهد بود. این فوق‌العاده غنی از ویژگی‌ها است و همه چیزهایی که برای کشف کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آنها و بهینه‌سازی محتوای خود در اطراف آنها در یک مکان نیاز دارید، دارد.

اگر مایلید بدانید خدمات ما چگونه می تواند باعث دستیابی شما به اهداف تجاری کسب و کارتان بشود با ما تماس بگیرید. همچنین این امکان وجود دارد که از URL یا آدرس یک وب سایت (عموماً یک سایت رقیب) نیز به عنوان هسته استفاده کنید. شما حتی می توانید حداکثر ده کلمه کلیدی و یک URL را به طور همزمان وارد کنید. فرض کنید، به عنوان مثال، شما در حال تحقیق درباره کلمه کلیدی “چگونه یک وبلاگ را راه اندازی کنیم” برای مقاله ای که می خواهید ایجاد کنید، هستید. “وبلاگ” می تواند به معنای یک پست وبلاگ یا خود وب سایت وبلاگ باشد و هدف جستجوگر در پس آن کلمه کلیدی بر جهت مقاله شما تأثیر می گذارد.

این باعث می‌شود فرآیندی که معمولاً خسته‌کننده است بسیار سرگرم‌کننده‌تر باشد، و من متوجه شدم که به شما کمک می‌کند تمرکز و انگیزه داشته باشید. برنامه های پولی از 29 دلار در ماه شروع می شوند و با صورتحساب سالانه 35٪ تخفیف دریافت می کنند. اما، جالب‌تر این است که، این روند از منطقه‌ای به منطقه دیگر نیز بسیار متفاوت است. جستجوگرها با استفاده از توانایی گوگل برای درک بهتر زبان‌های طبیعی، به بیان کلمات خود به عنوان سوال به جای استفاده از کلمات جداگانه استفاده می‌کردند. اگر در گوگل به دنبال ابزارهای سئو بگردید، تقریبا با 200 نوع از این ابزارها رو‌به‌رو خواهید شد. اگر اکانت گوگل ادز داشته باشید که شارژ داشته یا اینکه کمپینی را با آن اجرا نموده باشید، کلمات به همراه مقدار میانگین سرچ ماهیانه آن‌ها و همچنین نمودار تغییرات آن کلمه در بازه زمانی را نشان می‌دهد.

همچنین، استفاده از `strict mode` تضمین می‌کند که کد شما با نسخه‌های آینده جاوا اسکریپت سازگار خواهد بود. با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود. کاربران این کلمات را زمانی جستجو می‌کنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند. عبارت‌هایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب می‌آیند.

این ابزار برخلافGoogle Keyword Planner، بر روی کلمات کلیدی خاص و مرتبط برای رشد ارگانیک و تولید محتوا تمرکز دارد. نسخه پیشرفته آن، Keyword Tool Pro، پیشنهادات بیشتری ارائه داده و تجزیه ‌و تحلیل‌های قوی‌تری برای متخصصان دارد. با استفاده از این ابزار کاربردی، کاربران می‌توانند استراتژی‌های جستجوی خود را بهینه کرده و ایده‌های بهتری برای محتوا دریافت کنند. ابزار ارائه کلمات کلیدی اصلی وبسایت با هوش مصنوعی، ابزاری است که به کمک الگوریتم‌های پیشرفته و یادگیری ماشین، کلمات و عبارات کلیدی اصلی مرتبط با محتوای یک وبسایت را شناسایی کرده و ارائه میدهد. نیت جستجو به معنای هدف یا انگیزه‌ای است که کاربر از انجام یک جستجوی خاص دارد؛ به عنوان مثال، آیا کاربر به دنبال اطلاعات عمومی است، قصد خرید دارد یا فقط می‌خواهد یک سوال خاص را پاسخ دهد.

این هدف می‌تواند شامل مواردی مانند یادگیری و تحقیق درباره یک موضوع (اطلاعاتی)، مقایسه محصولات و خدمات مختلف (تجاری)، یا خرید و اقدام مستقیم (تعاملی) باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی انتخابی شما با هدف جستجوی کاربران هماهنگ باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا مخاطبان مرتبط‌تری جذب کنید و نرخ تبدیل بهتری داشته باشید. Ahrefs Webmaster Tools یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحلیل سئو است که می‌تواند برای تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سختی آن‌ها به کار رود. Ahrefs به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی موردنظر خود را بررسی کرده و همچنین تحلیل دقیق‌تری از رقبا و بک‌لینک‌ها به دست آورید. این ابزار شامل داده‌های جامع و کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است و می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات با پتانسیل بالا را پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر خطایی مربوط به تعریف نشدن یک متغیر دریافت کردید، می‌توانید با اضافه کردن کلیدواژه‌های var، let یا const، این مشکل را حل کنید. با استفاده از use strict ، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کد شما با نسخه‌های آینده جاوا اسکریپت سازگار خواهد بود. این حالت، برخی از رفتارهای قدیمی و منسوخ شده در جاوا اسکریپت را غیرفعال می‌کند و شما را مجبور می‌کند تا از روش‌های مدرن و بهینه‌تر استفاده کنید. در این حالت، جاوا اسکریپت سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کند و خطاهایی که در حالت عادی نادیده گرفته می‌شدند، اکنون باعث توقف اجرای کد و نمایش خطا می‌شوند. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدف‌گیری دقیقی در هنگام تقسیم‌بندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینک‌تان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغات‌تان خواهید شد.

اینجوری کار میکنه ابتدا وب سایت را بارگیری می کنید و موتور جستجویی را انتخاب می کنید که می خواهید پیشنهادات تکمیل خودکار را از آن دریافت کنید. فقط کافی است یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای ایجاد گزارشی پر از هزاران پیشنهاد، اینتر را بزنید. این می تواند میلیون ها پیشنهاد کلمه کلیدی را از پایگاه داده عظیم کلمات کلیدی Semrush که در واقع بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی در جهان است، ارائه دهد. حالا شما لیستی از کلمه‌های کلیدی را در اختیار دارید که به شما کمک‌ می‌کند روی موضوعات مناسب برای کسب‌وکار خود تمرکز کنید و از این طریق بتوانید پیشرفت‌های کوتاه و بلند مدت به دست آورید. ما مدام می‌شنویم که سئو در طی ۱۰ سال گذشته چقدر پیشرفت کرده است و چگونه کلمات کلیدی غیر مهم توانسته‌اند کمک کنند تا سایت‌های فراوانی در جایگاه بهتر گوگل قرار بگیرند.

Keyword Planner موثق‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی است. اما اگر این کلمه کلیدی را در SERP Checker سرچ کنید، می‌بینید که سه نتیجه جستجوی برتر بین 1 تا 1.8 هزار بازدید جستجوی ماهانه تخمین زده می‌شوند. اگر کلمه‌های کلیدی پیشنهاد شده خیلی طولانی بودند، می‌توانید آن‌ها را به ژنراتور برگردانید. فرض کنید «بیت‌کوین» را وارد کرده‌اید و تولیدکننده «ماشین بیت کوین» را مشاهده می‌کنید. بله امکان شروع سئو بدون تحقیق کلمات کلیدی هست ولی شانسی برای موفقیت نداریم!

در اینجا شما آن را دارید – بهترین ابزار برای کمک به شما در یافتن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی. همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد ایده‌های کلمه کلیدی ارگانیک و پولی مرتبط استفاده کنید، و بدانید که بزرگترین رقبا در جستجوی ارگانیک برای هر کلمه کلیدی هدف چه کسانی هستند. Serpstat یکی دیگر از پلتفرم های همه کاره با پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم است. بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی ‌سئوی شما به مرتبط بودن‌، آتوریتی و volume آن بستگی دارد. شما‌ می‌خواهید کلمات کلیدی‌ای که بسیار جستجو می‌شوند را پیدا کنید تا بتوانید رقابت‌تان را بر این اساس پیش ببرید. وقتی کوئری مناسب حوزه خودتان را پیدا کردید (یعنی کلماتی که بیشترین جستجو را در میان کاربران دارند)، به راحتی می‌توانید محتوای مناسب با آن را تولید کرده و توجه کاربران را به سایت خودتان جلب کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری